Vesimeloni

Joku saattaa muistaa, miten hehkutin keväällä vesimelonin kasvatuksella. Jossain vaiheessa kiljuin innosta ja olin jo järjestämässä rapujuhlien sijaan suuria vesimeloni-festivaaleja. ;)
Vaan kuinkas sitten kävikään...


Näin hyvinvoivalta näytti melonintaimi juuri kaupasta tulleena.


Hetimiten taimi pääsi kasvupaikalleen - itse rakentamani muovikaaren lämpöön.


Hyvin sujui kasvuun lähtö.


Hienosti suikertaa pitkin maata ja näyttää onnelliselta - kukkia vaan ei näy...


Vaan eräänä kauniina päivänä oli kukkia!! Ah ilon päivää - kohta niitä saa - suuria vesimeloneja.


Vaan ei kehittynyt kukista meloneja... Kuivuivat pois... Jäin odottamaan seuraavaa kukkaa ja päätin kokeilla itse kukkien pölyttämistä. Eihän tuonne muovikaaren sisälle ötökät pääse virkaansa hoitamaan.


Kukkia tuli - ja minä leikin pörriäistä. Konttasin muovikaaren sisällä pumpulipuikko kädessä ja kävin kaikki kukat läpi. Vaan ei tullut meloneja. =/


Ketuille meni tämä meloninkasvatus. Nyt olen jo heittänyt kirveeni kaivoon. Mutta ajattelin kuitenkin kokeilla ensi vuonna uudestaan hankkimalla useamman taimen ja huolehtimalla kunnolla tuosta pölyttämisestä. En tiedä, onko sillä mitään merkitystä, mutta kokeileminen on kivaa.

Kommentit

  1. Kiitos ihanasta julkaisusta.. harmi vaan kun ei tullut meloneja:-)

    VastaaPoista
  2. Moikka! Samoin kävi mun melonin kasvatuksen. Ostin kaksi tainta ja laiton kasvihuoneeseen. Lähtivät hienosti kasvamaan, kukkivatkin heti, toiseen tuli pieniä melonejakin (sormenpäänkokoisia) jotka sitten kuivuivat pois :/ Nyt toinen taimi on kuollut ja toinen kasvaa jo ulos kasvihuoneesta, mutta ei melooneja. Mä luulen että tää kesä ei oo oikein ollu otollinen. Kokeillaan ensi kesänä uudelleen =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa lohdullista (vaikkakaan ei kivaa) tietää, että jollekin toisellekin on käynyt samoin. Mutta mehän emme lannistu, vaan yritämme ensi vuonna uudelleen! =)Toivokaamme ensi kesälle parempia säitä, jotta saamme meloni-festivaalit käyntiin. ;)

      Poista
  3. Minä yritin viime kesänä myös melonin kasvatusta, mutta ei onnistunut :((

    Jos sinä olet se Leena, joka on minulle kommentoinut, en saa linkkiä auki, eikä näkynyt muuallakaan avautuvan.
    Liityin nyt lukijaksesi, josko sitten sinut löytäisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos se vaan on niin, että meloninkasvatus ei kuulu Suomeen....
      Kyllä se olen minä. Mikäköhän siinä linkissä on... joku muukin sanoi samaa. Mitenköhän minä osaan sen korjata. Täytyy ruveta hommiin.
      Kiitos, että liityit lukijaksi! =)

      Poista
  4. Hymy karehti suupielissä lukiessa tätä tarinaasi.
    Olisikohan tullut meloneja jos olisi ollut luonnon pörriäisiä melonisi kimpussa, mene ja tiedä. Komia on ainakin viherkasvina.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristät minua kommentillasi!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tunnustus

Joulukalenteri luukku n:o 18

Camee-koru